Starý dinosaury, zvyklý na přírodní stravu, asi jen těžko přeorientujete na granule.
Ale můžete je zblbnout, když jim do toho přírodního žrádla přimícháte nějakej ten
doplněk stravy. To si potom budou mlaskat bez protestů proti modernímu stravování.
No a stejně tak mě zblbla francouzská thrash core kapela LA HORDE. Ta na svém albu
„Dystopie“ sešroubovala dokupy hromádkovité klasicistické řezanice thrash metalové
s krvavými výrony hardcoru a celé to oblékli do současného kabátu roztržitého úředníka,
jež nahlíží na temnou budoucnost skrze popraskané růžové brýle. Už jen úvodní „Soleil
Noir“ je kvalitní sekeráž, i když kvůli poněkud vyžehlenějšímu zvuku bych ten thrash
nazval spíše thrashíkem. I přesto je to kvalitní jízda mýdlových bublin po špinavých
zádech společnosti a střednětempá hardcore houpačka „Nous Savions“ je na ty záda
kvalitním rejžákem. Tady nemá cenu probírat skladbu po skladbě. Ono by se stejně
nezasvěceným mohlo zdát, že jsou si ty skladby podobné jako vejce kinder vejci. Jenom
tý sladkosti si prostě neužijete. Jo, spousta moderních core kapel sází na nadlehčenější
notu čistého zpěvu v řevu, ale tihle Frantíci prostě skoro ani nudle. I přes ten
vyžehlenější zvuk se prostě puky na kalhotách ne a ne udělat. Agresivní prášek na praní je
prostě svině a vodní kámen masakru se prostě bude tvořit i v destilované vodě. LA HORDE
prostě čerpají z výsostných vod agresivní muziky poplatné dvou výše zmiňovaným ingrediencím.
Jenom prostě úspěšně sázejí na koníčky okované moderním tvarem podkov, které koňovi,
světe div se, sluší a při sprintu neublíží ani jemu, ani přihlížejícím. Sem tam nějaká
ta technická parádička. Sem tam nějaká ta stopka. Nějaká ta melodika a i na akustiku
dojde. Ale jinak je to prostě jízda pod vysokým napětím, kde porcelánové izolátory nejsou
překážkou. Elektrizující energie s výhledem na nevalnou budoucnost je všudypřítomná a
magnetizuje špony nařezaného kovu až hanba. Můj osobní favorit je skladba „Chan Chan“,
kde chaos kvákadlovitá sóla za doprovodu tupé rytmiky střídají ostře řezané refrény.
Nebo že by to snad byly sloky? Čert to vem, hlavně že je to prostě luxus. Ale ona i
trochu přímočařejší punkovka „Tony“ má hodně co do sebe a je k paření přímo předurčená.
Totéž moshingující „Solitaire“. A to nemluvím o výtečném, baskytarovém funky sólu v
„Resigne“, která, kdyby nebyla tak agresivní, tak i díky kytarovým, skoro jazzovým
sólům by se dala hrát po barech, kde vyhlídky na budoucnost skrze prázdnou sklenici
vypadají opravdu deprimujícně. LA HORDE není barbarská horda a má všechno ve svý muzice
srovnaný. Na můj vkus možná až trochu moc, přesto má velikou šanci zaujmout širokou
veřejnost moderního metalu a určitě by mohlo album „Dystopie“ konkurovat i albům
relativně zavedenějších kapel. 5.10.2015 (Rock´N´Roll Hell [7/10])
Article | LA HORDE - Dystopie (2015) • Deadzine.eu