Psal se rok 1981 a z těch nejhlubších propastí pekelných hlubin byli na zem vyvrženi
tři poslové samotného Satana honosící se jmény CRONOS, MANTAS a ABADDON!
Na svých ohnivých ořích a se sekerami v rukou se bezhlavě a zuřivě vrhli proti
chabým palisádám stojících v jejich cestě. Kapela VENOM vyrazila do boje se svým
prvním hudebním poselstvím nesoucím zcela jasný a výstižný název "WELCOME TO HELL".
Tímto, v té době zcela překvapivým a triumfálním výpadem, počali novou hudební éru
a vytyčili tak cestu i nesčetným zástupům dalších a dalších bojovníků černočerných
pekelných legií, kteří je posléze následovali. Venom však byli první a tuto poctu jim
již nikdo nikdy nevezme, stejně tak jako jim nikdo neodpáře vytvoření hudebního
žánru jimi pojmenovaného - "Black Metal" (tento legendární název pak nesla i jejich
druhá oficiální deska vydaná v roce 1982, o té ale snad až někdy příště).
Samotná kapela Venom vznikla už v roce 1978, nicméně opravdové hudební aktivitě se
upsali až v roce 1980. V té době vzniklo i několik prvotních demo nahrávek a ve
svých řadách měli tenkrát, na postu vokalisty, i jakéhosi Cliva Archera. Jeho jméno
však odvál neúprosný vítr zapomnění a svůj první oficiální singl "In League With Satan / Live Like An Angel"
tak Venom natočili již v klasické tříčlenné sestavě. Pro toho, kdo by snad nevěděl, případně
měl nějaké nejasnosti v pseudonymech těchto pekelníků, uvedu i občanská jména a nástrojové
obsazení. Conrad Lant (Cronos) - baskytara a vokály, Jeffery Dunn (Mantas) - kytara a Antony Bray (Abaddon) - bicí.
Jediným hudebním vydavatelstvím, které mělo tu odvahu jejich výtvory vydat byl label
Neat Records a dostatečně zvrhlým a nebojácným producentem, společně se samotnou
kapelou, Keith Nichol. Z informací obsažených na původním obalu alba "Welcome To Hell"
však vyplývá, že u skladeb "In League With Satan" a "Live Like An Angel" byli v roli
producentů pánové Steve Thompson a Mickey Sweeney.
Materiál na "Welcome To Hell" se nahrál během tří dnů v Impulse Studios v Newcastleu a
to zprvu pouze jako další set pro demo nahrávky. Hlavní šéf labelu Neat Records
David Wood byl však tím, co kapela natočila, tak zaujat, že nakonec rozhodl o zařazení
a následném vydání tohoto materiálu na jejich prvním oficiálním albu. Černý obal s
vyobrazením obráceného pentagramu a kozlí hlavy doplňovalo ještě i zaoblené a hadovité
logo kapely. Verze loga s výrazně ostřejšími hranami se objevovala až na albech následujících.
To, s jakou muzikou Venom přišli, bylo v té době něco zcela nového, nečekaného a takřka
šokujícího. Rock´n´Rollová energie a rychlost Motörhead spojená s punkovou špinavostí
a drzostí a do toho nevídaná tvrdost a zběsilost okořeněná temnotou a okultismem.
Tato rovnice zkrátka nemohla neobstát, a proto je deska "Welcome To Hell" od první
skladby "Sons Of Satan" přes "Poison" nebo "Witching Hour" až po závěrečnou "Red Light Fever"
nabitá neskutečnou energií a atmosférou a myslím, že málokterý fanoušek metalu by si
dovolil tyto kultovní hymny neznát! Burácející a velmi výrazná basa, řezající i kvílející
kytara, zběsilá, někdy i lehce rozsypaná, avšak specifická rytmika a výrazný Cronosův
řev. Ano, to všechno byl tehdy Venom. S ničím se moc nepárali a třímaje v pařátech
své ďábelské nástroje jali se likvidovat veškeré hudební znalce, kritiky a chytrolíny.
S odstupem 31 let, které od vydání této desky uběhly, se možná dnes může leckomu zdát,
že Venom tenkrát vydali primitivní a v lecčem nedokonalou nahrávku. Ano, někdo to tak
možná vidí, nicméně já si myslím, že instrumentální dokonalost a stejně tak i dokonalost
zvuková je často na škodu a ubíjí tak mnohé neopakovatelné prvky, jež dávají dané
hudbě osobitou atmosféru, dobovou specifičnost a z toho plynoucí jedinečnost. Nemluvě
o tom, že o dokonalosti či kvalitě máme mnohdy každý představu zcela odlišnou.
Můj názor je tedy takový, že Venom dokázali vytvořit zcela originální, syrovou a hlavně
divoce energickou nahrávku, která v té době neměla obdoby a položili tím jeden ze základních
stavebních kamenů tvrdého metalu. Pro mě je deska "Welcome To Hell", společně s následující
fošnou "Black Metal" tím nejlepším, co tito průkopníci doposud vytvořili! 29.1.2012 (sekersson [10/10])